Free Republic 2nd Quarter Fundraising Target: $88,000 Receipts & Pledges to-date: $22,048
25%  
Woo hoo!! And the first 25% is IN!! Thank you all very much!! God bless.

Keyword: mediafraud

Brevity: Headers | « Text »
  • Another New York Times Scandal

    10/15/2003 3:46:00 PM PDT · by nickcarraway · 16 replies · 263+ views
    aim.org ^ | October 15, 2003 | Cliff Kincaid
    Remember Jayson Blair? Now, another name will go down in infamy at the New York Times. Lynette Holloway, another affirmative- action promotion at the New York Times, has resigned in the wake of the paper running its second-longest correction in history. That 2,175-word correction ran back on July 14. Holloway’s by-line has not appeared since. Now she’s gone. The Times didn’t want to draw any more attention to this scandal, and her resignation was disclosed by a competitor, Keith J. Kelly of the New York Post. He reported that Times spokeswoman Catherine Mathis said they had reached "an amicable settlement."
  • The Collected Works of a Paranoid Crank [Mugger on Krugman's book]

    09/23/2003 6:44:50 AM PDT · by aculeus · 7 replies · 295+ views
    New York Sun ^ | Sep 23, 2003 | RUSS SMITH
    Paul Krugman, an economist who teaches at Princeton University, is a crank. Ordinarily, this wouldn’t be particularly significant: Academia, notably at the elite institutions, is littered with Mr. Krugman’s ilk. Isolated from the real world and worshipped by impressionable young men and women, professors collectively form a base of the Democratic Party that’s as potent, in rhetoric if not fundraising, as the country’s unions, trial lawyers, and the vast majority of Hollywood celebrities. But Mr. Krugman is one of the most influential left-wing critics of the Bush administration. Thanks to Howell Raines, he has a twice-weekly op-ed column in the...
  • New York Times Warns of Lower Earnings

    09/17/2003 6:05:40 PM PDT · by kattracks · 28 replies · 338+ views
    AP | 9/17/03
    NEW YORK, Sep 17, 2003 (AP Online via COMTEX) -- The New York Times Co. reported lower advertising revenues for August and said Wednesday that its third-quarter earnings would be well below Wall Street expectations. The Times said it expected to earn between 30 and 32 cents per share in the third quarter, compared with 38 cents in the same period last year. Analysts surveyed by Thomson First Call had been expecting the company to earn 39 cents per share. Advertising revenues in the company's newspaper group fell 1.4 percent in August compared with the same month last year. "The...
  • Author Exposes Most Influential U.S. Newspaper's Leftist Slant

    09/17/2003 2:23:12 PM PDT · by truthandlife · 10 replies · 312+ views
    Agape Press ^ | 9/17/03 | Chad Groening
    conservative columnist says the liberal bias of The New York Times extends far beyond the environs of New York and should be a matter of concern to every American. As a native New Yorker, Bob Kohn grew up reading the Times. But now the columnist for WorldNetDaily has written a book about the newspaper called Journalistic Fraud: How The New York Times Distorts the News and Why it Can No Longer Be Trusted (WND Books, 2003). Kohn says every other liberal news agency follows the Times, even broadcast news organizations. "The old joke applies -- Peter Jennings is not a...
  • How the ombudsman, once dismissed as a matter of doctrine, came to the New York Times

    09/13/2003 5:36:22 PM PDT · by Jay Rosen NYU · 8 replies · 417+ views
    PressThink ^ | September 10, 2003 | Jay Rosen
    The ombudsman is here because the doctrine against it collapsed. But pride says the Times cannot copy the Post. What's Bill Keller to do?The argument for why an ombudsman would never be needed at the New York Times went like this. Every editor should represent the interests of the reader. That’s what good editors do. No ombudsman. Before you start poking at the logic, appreciate how long it stood and how well it served the authority of the Times. First ombudsman is 1967, Louisville Courier Journal. Thirty six years later, the New York Times agrees: maybe it’s a good...
  • New York Times Appoints Standards Editor

    09/10/2003 3:50:59 AM PDT · by kattracks · 19 replies · 380+ views
    AP | 9/10/03
    NEW YORK, Sep 10, 2003 (AP Online via COMTEX) -- The New York Times has appointed assistant managing editor Allan M. Siegal as its first standards editor, the newspaper reported. Siegal, who will retain his current title, will oversee the creation of new guidelines for the use of anonymous sources, bylines and datelines, according to a story in Wednesday's edition of the Times. In an e-mail to staff announcing the appointment Tuesday, Executive Editor Bill Keller said Siegal would be "the main internal sounding board for staff members who have doubts or complaints about the paper's content, whether already published...
  • N.Y. Times and ABC Plan News Helix for '04 Campaign

    09/10/2003 7:20:44 AM PDT · by areafiftyone · 19 replies · 779+ views
    NY Observer ^ | 9/10/03
    The New York Times is trying to beef up its television-news profile in time to become a network player in the 2004 Presidential election campaign. Last spring, the paper of record first announced a partnership to co-own and run the Discovery Civilization Channel; by December 2002, The Times had renamed it the Discovery Times channel and refitted the station with a very 43rd Street logo.Now, sources tell The Observer, The Times is in negotiations with ABC News to coordinate coverage of the Presidential race with its cable-channel property.Sources familiar with the negotiations said that the proposal is still in its...
  • JAYSON BLAIR REDUX: Can the 'Times' Be Sued? (for journalistic malpractice?)

    09/09/2003 3:16:43 PM PDT · by Liz · 16 replies · 302+ views
    VILLAGE VOICE ^ | 9/10-16 edition | CYNTHIA COTTS
    Should The New York Times have to pay damages to readers who were duped by its decision to publish the fraudulent work of Jayson Blair? So say Clay Calvert and Robert D. Richards, two lawyers who teach in the College of Communications at Pennsylvania State University, in an article that will appear in the fall 2003 edition of the Fordham Intellectual Property, Media and Entertainment Law Journal. The article introduces the novel legal theory of "journalistic malpractice" whereby, in the Times' case, "the continued publication of Blair's stories, despite the serious doubt about his work entertained and expressed by his...
  • 20 Years of Bias From ABC’s Peter Jennings

    09/08/2003 11:29:13 AM PDT · by LavaDog · 26 replies · 1,002+ views
    MRC | 3 Sep 03 | Tim Graham and Rich Noyes
    After sharing the top job with Frank Reynolds and Max Robinson for five years, Peter Jennings became sole anchor of World News Tonight on September 5, 1983. During the last twenty years, Jennings’ liberal tilt has been obvious — the ABC anchorman has pushed for European-style welfare programs, denigrated tax cuts, castigated Republicans as intolerant, scoffed at suggestions that Soviet communism was a threat and pushed the arguments of left-wing anti-war activists during this year’s successful war to oust Saddam Hussein. To commemorate his 20th anniversary, the MRC presents some of the anchorman’s worst bias; many more examples are available...
  • Expert: BBC Misled U.K. on Iraq Dossier

    09/04/2003 12:14:21 PM PDT · by Calpernia · 6 replies · 303+ views
    AP via Yahoo News ^ | Thu Sep 4,11:16 AM ET | JANE WARDELL, Associated Press Writer
    LONDON - A British Broadcasting Corp. reporter — and not a top government weapons adviser — was the one who suggested during an interview that a top aide of Prime Minister Tony Blair (news - web sites) was behind an exaggeration of the threat posed by Iraq (news - web sites), an arms expert said Thursday. That testimony by Olivia Bosch contradicted statements by the BBC's Andrew Gilligan, who said adviser David Kelly suggested the name of key Blair aide Alastair Campbell without prompting. Bosch, testifying at an inquiry into Kelly's apparent suicide, said Kelly told her during a phone...
  • O'Reilly Tears Into the New York Times

    09/03/2003 5:58:22 PM PDT · by kattracks · 44 replies · 522+ views
    NewsMax.com ^ | 9/03/03 | Carl Limbacher and NewsMax.com Staff
    Leftists never learn not to tangle with Fox News star Bill O'Reilly. When his Irish temper is aroused he can be tough, something the New York Times got a taste of last night. The Times, which cozies up with the likes of O'Reilly foe Al Franken, recently exposed as having lied to Attorney General John Ashcroft, carried a column by Judith Maslin that says the alleged satirist "makes a bull's-eye out of Mr. O'Reilly" for having told whoppers. In his Talking Points memo last night, O'Reilly fired back at the newspaper, which "is leading the charge to turn America...
  • Dispute Over Arms Dossier Wounds the BBC (Schadenfreude!)

    08/31/2003 10:34:09 PM PDT · by Timesink · 16 replies · 296+ views
    The New York Times ^ | September 1, 2003 | Warren Hoge
    September 1, 2003 Dispute Over Arms Dossier Wounds the BBCBy WARREN HOGE ONDON, Aug. 31 — The BBC, the world's largest and best known public service broadcaster, sends out millions of words daily, but its long-nurtured reputation for accuracy, fairness and objectivity is being challenged for just 20 of them. On May 29, the defense correspondent of its morning radio news show, Andrew Gilligan, said that the government had inserted into its dossier of intelligence on Iraqi arms the claim that Saddam Hussein had biological and chemical weapons that were deployable within 45 minutes. ReutersGavyn Davies, the BBC chairman, has...
  • Bogus Betrayal? [New York Times (mis)identifies livid lib as disillusioned Bush supporter]

    08/28/2003 9:40:41 AM PDT · by Stultis · 75 replies · 637+ views
    <p>In a front-page story Tuesday on the President and his compassionate conservative agenda, the New York Times said that, "some religious supporters of Mr. Bush say they feel betrayed by promises he made as a candidate and now, they maintain, he has broken as president." The story relies heavily on quotes from one Reverend Jim Wallis, whom the Times describes as an, "early supporter" of the President. Wallis tells the Times Mr. Bush has, "failed the test." He is the only person in the whole story identified as a Bush supporter. But Wallis is, in fact, an ardent Democrat, who did not vote for Mr. Bush, and who edits a liberal religious magazine called Sojourners, which has consistently criticized the President and his administration. None of this is mentioned in the Times story.</p>
  • Mission mystique [on The New York Times]

    08/17/2003 6:11:54 AM PDT · by aculeus · 19 replies · 337+ views
    Washington Times ^ | August 17, 2003 | Arnold Beichman
    <p>The biggest job facing Bill Keller, newly appointed New York Times executive editor, is how to restore a missing, indefinable, intangible attribute that once shone like a halo above the paper's masthead.</p> <p>That attribute was the Times' mystique, something beyond newsprint, stories, editorials, headlines and circulation figures. It was not that one believed everything the Times reported or that one even agreed with its editorials.</p>
  • The New York Times: Another Day, Another Editor, Another Scandal

    08/17/2003 1:40:18 PM PDT · by mrustow · 55 replies · 1,571+ views
    A Different Drummer ^ | 18 August 2003 | Nicholas Stix
    On July 14, New York Times publisher Arthur Sulzberger named a new executive editor, Bill Keller; made a point of insulting Keller’s predecessor, Howell Raines, whom Sulzberger had rewarded for his loyal service, by pushing out the door; and found himself mired in yet another affirmative action scandal. Don’t it just break your heart?! In introducing Times veteran Keller in his new capacity, Sulzberger went out of his way to take a potshot at Raines, who had been on the Charlie Rose Show only three days earlier, where he’d spoken of the Times suffering from a “lethargic culture of complacency.”...
  • The New York Times Is Still Dead

    08/15/2003 9:48:38 AM PDT · by Davis · 36 replies · 317+ views
    The Conning Tower ^ | August 15, 2003 | Trentino
    On Thursday, August 7 at the end of a column of miscellaneous corrections, the New York Times published this small bombshell: Editors' Note An article on Sunday about attacks on the American military in Iraq over the previous two days, attributed to military officials, included an erroneous account that quoted Pfc. Jose Belen of the First Armored Division. Private Belen, who is not a spokesman for the division, said that a homemade bomb exploded under a convoy on Saturday morning on the outskirts of Baghdad and killed two American soldiers and their interpreter. The American military's central command, which releases...
  • BBC reporters reveal Kelly's unease at No. 10 spin

    08/13/2003 8:48:03 AM PDT · by Timesink · 11 replies · 381+ views
    Financial Times ^ | August 13, 2003 | FT Staff
    BBC reporters reveal Kelly's unease at No. 10 spinBy FT StaffPublished: August 13 2003 12:44 | Last Updated: August 13 2003 14:40 Two BBC reporters have told the judicial inquiry into the death of David Kelly of the unease expressed by the weapons scientist over the level of  Downing Street "spin" involved in compiling a dossier on Iraq's weapons of mass destructionA taped telephone conversation submitted as evidence by Susan Watts, science editor of the BBC programme Newsnight , appears to implicate No. 10's press office in "sexing up" the government's case for war.Gavin Hewitt, a special correspondent for the BBC Ten O'Clock News, also said...
  • Gilligan damned by evidence of colleagues (Lying BBC Bastard NAILED! MUST READ!)

    08/13/2003 8:40:23 AM PDT · by Timesink · 33 replies · 1,289+ views
    Financial Times ^ | August 12, 2003 | Bob Sherwood
    Gilligan damned by evidence of colleaguesBy Bob Sherwood, Legal CorrespondentPublished: August 12 2003 20:55 | Last Updated: August 12 2003 20:55 Andrew Gilligan has long been under no illusion that he has critics. But when he appeared before Lord Hutton on Tuesday could not have expected to be damned, not by a practitioner of the Downing Street black arts, but by his BBC colleagues.Initially the journalist appeared to be surviving the scrutiny. He mounted a calm defence of his reporting on the second day of the judicial inquiry into why David Kelly, the weapons expert, apparently committed suicide after being...
  • BBC reporter refused to name Kelly (Bad News for BBC)

    08/13/2003 7:54:24 AM PDT · by The Radical Capitalist · 9 replies · 262+ views
    BBC ^ | August 13, 2003 | BBC
    BBC reporter refused to name Kelly (Filed: 13/08/2003) A BBC journalist has told the inquiry into David Kelly's death how she was pressurised by her managers to name the weapons expert as the source of her reports on No 10's Iraq dossier. Susan Watts: evidence Susan Watts, the science editor of BBC2's Newsnight, said that her bosses had wanted her to back up a report by Andrew Gilligan on Radio 4's Today programme that Downing Street had "sexed up" the dossier. But Miss Watts - who ran two stories on Newsnight based on conversations with Dr Kelly - said she...
  • Inventing a Quagmire

    08/11/2003 1:59:20 PM PDT · by Pokey78 · 27 replies · 246+ views
    Opinion Journal - Best of the Web ^ | 08/11/03 | JAMES TARANTO
    <p>An article on Sunday about attacks on the American military in Iraq over the previous two days, attributed to military officials, included an erroneous account that quoted Pfc. Jose Belen of the First Armored Division. Private Belen, who is not a spokesman for the division, said that a homemade bomb exploded under a convoy on Saturday morning on the outskirts of Baghdad and killed two American soldiers and their interpreter. The American military's central command, which releases information on all American casualties in Iraq, said before the article was published that it could not confirm Private Belen's account. Later it said that no such attack had taken place and that no American soldiers were killed on Saturday.</p>