Free Republic 2nd Quarter Fundraising Target: $88,000 Receipts & Pledges to-date: $48,522
55%  
Woo hoo!! And we're now over 55%!! Thank you all very much for your continuing support!

Keyword: tvstation

Brevity: Headers | « Text »
  • Moderate Muslim head of UK TV channel held on terror claims

    01/27/2010 12:12:51 AM PST · by Cindy · 13 replies · 803+ views
    (UPI) via JIHAD WATCH.org ^ | January 26, 2010 | n/a
    "Moderate Muslim head of UK TV channel held on terror claims" "U.K. Islamic TV head held on terror claims," from UPI, January 26 (thanks to Block Ness): SNIPPET: "PRETORIA, South Africa, Jan. 26 (UPI) -- The head of Britain's popular Muslim television station was arrested in South Africa and faces deportation to Tunisia on terrorism claims, officials said. Mohamed Ali Harrath, the force behind Britain's Islam Channel, was arrested Sunday in what some said was a security clampdown in South Africa in the months leading up to the 2010 World Cup soccer championship, The Times of London reported Tuesday."
  • Chavez supporters storm TV station

    08/03/2009 7:53:26 PM PDT · by Free ThinkerNY · 8 replies · 507+ views
    AFP ^ | August 3, 2009
    Armed protestors stormed the Caracas headquarters of a television station critical of Hugo Chavez's government, one of the channel's managers said. Globovision's Maria Fernanda Flores said around 30 people arrived at the outlet's headquarters by car and aimed guns at security staff, forcing their way into the building -- where they activated two teargas canisters. One municipal policeman, charged with guarding the building, and some private guards were hurt during the attack, the station said. "We cannot tolerate that violence would be an instrument though which we resolve our differences," Flores said. Station manager Alberto Federico Ravell said he held...
  • Mexico, U.S.: A New Weapon in the Cartel Arsenal

    02/11/2009 11:08:23 AM PST · by AuntB · 14 replies · 1,617+ views
    Stratfor Intelligence ^ | Feb. 10, 2009 | Stratfor
    Grenades used in three recent attacks in Monterrey, Mexico, and Pharr, Texas, all originated from the same lot delivered from South Korea... That the grenade used in the third attack reportedly came from Mexico indicates that in addition to the well-known path of weapons flowing from the United States into Mexico, arms also are flowing from Mexico into the United States. The first of the three attacks targeted the U.S. Consulate in Monterrey, Mexico. In the second incident, again in Monterrey, gunmen attacked a local TV station on Jan. 12 in an attempt to intimidate the news agency into cutting...
  • Willner (Insight Comm.) Calls for Tax to Aid TV Stations

    03/13/2007 5:23:50 AM PDT · by AT7Saluki · 5 replies · 232+ views
    Multichannel News ^ | 3/12/2007 | Ted Hearn
    Washington -- A federal tax designed to subsidize local TV stations should replace the current system that allows TV stations to help their finances by demanding cash for carriage from cable operators, Insight Communications CEO Michael Willner (pictured) said Monday. Willner said his TV tax proposal would ensure a second revenue stream for broadcasters while relieving cable operators from having to pay for programming that is offered to the public free-of-charge.
  • DJ US Troops Raid Baghdad Offices Of Shiite TV Station

    10/23/2006 2:12:51 PM PDT · by spacejunkie · 6 replies · 499+ views
    Dow Jones News Services ^ | 10/23/2006 | Dow Jones News Services
    BAGHDAD (AP)--U.S. troops late Monday raided the offices of a television station affiliated with a major Shiite party represented in Prime Minister Nouri al-Maliki's government, the station's deputy editor said. Haidar Kadhim said the troops arrived at al-Furat television complex in central Baghdad's Karadah neighborhood at about 9:30 p.m. (1830 GMT) and were still there when he spoke to The Associated Press 90 minutes later. The troops disarmed the station's 40 guards, but allowed the management and editorial teams to continue to work undisturbed. They didn't search the offices. Al-Furat staff work out of five neighboring buildings and the U.S....
  • Report: al-Qaida, Taliban in Palestinian refugee camp in Lebanon

    06/22/2003 10:58:19 AM PDT · by yonif · 6 replies · 268+ views
    Jerusalem Post ^ | Jun. 22, 2003 | DOUGLAS DAVIS
    The Ain al-Hilwe Palestinian refugee camp in the Lebanese port city of Sidon has been infiltrated by some 200 al-Qaida and Taliban terrorists who are using it as a base for planning and launching attacks, Lebanese intelligence officials told the London-based Sunday Telegraph. The officials blame the terror group, which calls itself Esbat al-Ansar (League of Warriors), for a rocket attack on the Future TV station in Beirut last Saturday night. The blast devastated the newsroom of the station, which is controlled by Lebanese Prime Minister Rafik Hariri, but caused no injuries as no one was on duty at the...
  • New Latin-focused TV station transmitting (Telesur - "part of an awakening of our peoples")

    07/24/2005 6:08:10 PM PDT · by NormsRevenge · 7 replies · 366+ views
    AP on Bakersfield Californian ^ | 7/24/05 | Thais Leon - AP
    CARACAS, Venezuela (AP) - A new TV station backed by Venezuela's government began transmitting Sunday in various countries across Latin America, carrying praise by Venezuelan President Hugo Chavez, the American actor Danny Glover and others. The Telesur network, which organizers call a Latin alternative to large media outlets like CNN, was being seen in Argentina, Uruguay, Bolivia, Brazil and Cuba as well as Venezuela, Chavez said. "This is part of an awakening of our peoples," Chavez said by phone to a televised inaugural ceremony in Caracas. Chavez, a close ally of Cuban leader Fidel Castro, called the channel a key...
  • Unexpected Program on China’s TV: Withdrawing from CCP(dissident hijacking airwave?)

    03/15/2005 4:05:40 AM PST · by TigerLikesRooster · 3 replies · 614+ views
    The Epoch Times ^ | Mar 15, 2005 | Pu Huien
    Unexpected Program on China’s TV: Withdrawing from CCP HONG KONG — At 9 p.m. on March 13, “a statement to withdraw from the Chinese Communist Party (CCP)” popped up on the TV screen when Hong Kong residents were watching a Chinese satellite TV program. It lasted for about a minute. Then, the TV play was resumed. One hour later, the TV station stopped all its programs. Mrs. Zhang, a resident of the North District of Hong Kong, called The Epoch Times and said that when she and her family were watching Jiang Su Satellite TV programs at home, the screen...
  • CA: Legal and immigrant groups demand TV station pull Green Card game

    08/12/2004 4:00:11 PM PDT · by NormsRevenge · 24 replies · 542+ views
    Bakersfield Californian ^ | 8/12/04 | Laura Wides - AP
    LOS ANGELES - Immigrant rights groups demanded Thursday that a local Spanish-language TV station cancel a "Fear Factor" type reality show that offers winners immigration counsel, alleging the show takes advantage of those desperate for a green card and a life in the United States. The show features immigrants who compete in contests that have included gulping down live tequila worms, fending off vicious attack dogs and jumping between two speeding 18-wheelers. The groups say Liberman Broadcasting's "Gana la Verde" or "Win the Green," shown on stations in Los Angeles, San Diego, Houston and Dallas, gives a false impression of...
  • FREEP THIS POLL TIME-Is Carol Moseley Braun [Mostly Fraud] A Viable Presidential Candidate?

    01/17/2003 12:03:48 PM PST · by ewing · 33 replies · 207+ views
    NBC 5 Chicago ^ | January 17, 2003 | Clueless Local News Anchors
    She's already losing by 70%-20% can we make it more..
  • WJXT-TV 4 to drop CBS: Florida CBS affiliate dumps network after 50 years..

    04/04/2002 8:36:06 AM PST · by TigerLikesRooster · 18 replies · 691+ views
    Jacksonville.com via Drudge Report ^ | Wednesday, April 3, 2002 | staff
    <p>Jacksonville's WJXT-TV 4 will split from the CBS network sometime this summer and become an independent station. Channel 4 executives said the break is coming because station owner Post-Newsweek and CBS couldn't come to terms on an affiliation agreement.</p> <p>Post-Newsweek Stations president Alan Frank said the gulf between the two parties was part money, part philosophy.</p>